عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة
المنتدي



 
الرئيسيةالمجلةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 23 مارس 2009 - 12:17






في هذه الحياه ومع احداث العصر وتجمد المشاعر

احيانا نتعرض لمواقف مؤلمه ومن اعز الناس

وهذه المواقف تكون بمثابه الجرح الدامي

الذي كلما تذكرناه سالت دمائه من جديد

ولكن ؟؟؟؟

حينما يأتي هذا الانسان العزيز الغالي ومن تسبب بجراحك فى يوم من الايام

بندم وحرقه ولهفه من اجلك وتحس بمصداقية مشاعره

لكنه سبب ما يكفي من الالم النفسي

ليبقيك وحيدا

او عاجز عن الاستمراريه في العطاء

حينها يكون هنا السؤال


هل كلمة اسف تمحي الجرح ؟؟؟؟
،

،

اتمنى اشووف ردردكــمـ






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 23 مارس 2009 - 14:26

مشكووووور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
body_1414
مشرف اقسام الجوالات
مشرف اقسام  الجوالات
avatar

ذكر
العمر : 27
الموقع : www.onlineha.hooxs.com
عدد الرسائل : 2559
بتشتغل ايه يا سيدى : عاشق للحب والرومانسية
ايه الاخبار : بحب حببتى اووووووى
المجموعة التى ينتمى اليها : مشــــــــــــرفين الاقسام
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/10/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 23 مارس 2009 - 19:57

نااااااايس توبيك يا كنزى
بجد موضعك رأئع ومهم


وانا من رأى بقول ان الاسف مش بيمحى الجرح

يعنى اية الواحد يجرح وبعد كدة يتأسف .. اصل مشاعر الانسان الى قدامك مش لعبة
عشان تجرحة وبسهولة كدة تتاسف..

وعلى فكرة برضوا فى ناس هتقول الى بيحب بيسامح ... اوك ماااااشى

احنا ممكن نسامح على غلط صغير وكدبة صغيرة لاكن حد جرحك ونسامحة بكل سهولة كدة بمجرد كلمة انا اسف .. لا طبعا


معلش انى طولت عليكى ... بجد انا فى كلام كتير عايز اقولة لكن مش ينفع


ومرسيى ليكى يا قمر على .. الموضوع دة
وبجد ناااااااااايس توبيك

تقبلى مرووووووووووى

BoDy






كل عـــــــــــــام وانتى حبيــــــــبتى

كل عــــــــــام وانا حـــبيــبكى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 24 مارس 2009 - 13:27

احمد البرنس كتب:
مشكووووور


العفوووووو






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 24 مارس 2009 - 13:36

body_1414 كتب:
نااااااايس توبيك يا كنزى
بجد موضعك رأئع ومهم


وانا من رأى بقول ان الاسف مش بيمحى الجرح

يعنى اية الواحد يجرح وبعد كدة يتأسف .. اصل مشاعر الانسان الى قدامك مش لعبة
عشان تجرحة وبسهولة كدة تتاسف..

وعلى فكرة برضوا فى ناس هتقول الى بيحب بيسامح ... اوك ماااااشى

احنا ممكن نسامح على غلط صغير وكدبة صغيرة لاكن حد جرحك ونسامحة بكل سهولة كدة بمجرد كلمة انا اسف .. لا طبعا


معلش انى طولت عليكى ... بجد انا فى كلام كتير عايز اقولة لكن مش ينفع


ومرسيى ليكى يا قمر على .. الموضوع دة
وبجد ناااااااااايس توبيك

تقبلى مرووووووووووى

BoDy


شكرا على المرور والرد يا احمد

نورت الموضوع والله

وعندك حق فى كل كلامك

المشكلة ان فى ناس عندهم كلمة انا اسف دى عادية وبالتالى لما يغلط فى حق حد بيكون متوقع انه لما يتأسفله هيقبل أسفه على طول

انما لو كل واحد حافظ على مشاعر غيره .. و حط فى مخه ان كلمة انا اسف دى مش سهلة .. وبالتالى هيحاول يقلل اخطاؤه عشان ميضطرش يقوللها لأنه مش ضامن لو قالها لحد هيقبلها منه ولا لا ...

شكرا ليك مرة تانية






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ناصر الزيدى
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
avatar

ذكر
العمر : 33
عدد الرسائل : 1758
بتشتغل ايه يا سيدى : ((( الحاله واقفه اليومين دول )))
ايه الاخبار : ((((((((((((((( تماااااااام )))))))))))))))))))
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرف العام
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 05/10/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 24 مارس 2009 - 20:41

شكرا ليكى يا كنزى على طرحك الموضوع الجميل ده

انا شايف كده انك الوحيده اللى بتطرحى مواضيع مهمه فى المنتدى ده للنقاش فيها

يارب دايما اشوف مواضيعك الهايله دى يا كنزى

ويارب كل الناس تبقى زيك

بالنسبه للسؤال

هل كلمة اسف تمحى الجرح؟؟؟

كلمة أسف ربما تشفي كلمة جريحةاو غلطه

اما الجرح بالقصد...فهذا من الصعب مدواته...

تقبلى تحياتى

ناصر الزيدى






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.boswtol.com
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الأربعاء 25 مارس 2009 - 0:10

ناصر الزيدى كتب:
شكرا ليكى يا كنزى على طرحك الموضوع الجميل ده

انا شايف كده انك الوحيده اللى بتطرحى مواضيع مهمه فى المنتدى ده للنقاش فيها

يارب دايما اشوف مواضيعك الهايله دى يا كنزى

ويارب كل الناس تبقى زيك

بالنسبه للسؤال

هل كلمة اسف تمحى الجرح؟؟؟

كلمة أسف ربما تشفي كلمة جريحةاو غلطه

اما الجرح بالقصد...فهذا من الصعب مدواته...

تقبلى تحياتى

ناصر الزيدى


والله يا ناصر حال المنتدى كده مش عاجبنى

عاوزة يبقا فيه حركة كده شوية ..

ناس تعمل مواضيع والباقى يرد وياخدوا و يدوا كده فى الكلام ونعرف وجهات نظر بعض ...

مش يبقا كل لما اقفل وافتح تانى بعد مدة الاقيه هو هو زى ما قفلته متغيرش فيه حاجة ..

اهو يلا الواحد بيعمل اللى عليه و ربنا يسهل .



و رأيك مقنع ... شكرا لمرورك

نورت الموضوع .. ويارب دايما منورنى








ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa
.:::عضو اون لاين جديد :::.
.:::عضو اون لاين جديد :::.


انثى
العمر : 28
عدد الرسائل : 8
بتشتغل ايه يا سيدى : طالبةفنون جميلة
ايه الاخبار : ماشية
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 16/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الأربعاء 25 مارس 2009 - 1:20

هاى كنزى
انا لية راى ان ممكن الواحد يجرح حد قدامة من غير قصد
ويحس انة جرحوا بعدين بس هو اكيد مش قاصد لان فعلا اللى بيحب اكيد مش هيكون قاصد يجرح اللى بيحبة فاكيد لما يعتذر او يقول اسف فعلا بتكون طالعة بجد بس انا من رايي ان الاسف مش كلمة فعل انت ندمت على اللى عملتة اثبت كدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الأربعاء 25 مارس 2009 - 2:16

asmaa كتب:
هاى كنزى
انا لية راى ان ممكن الواحد يجرح حد قدامة من غير قصد
ويحس انة جرحوا بعدين بس هو اكيد مش قاصد لان فعلا اللى بيحب اكيد مش هيكون قاصد يجرح اللى بيحبة فاكيد لما يعتذر او يقول اسف فعلا بتكون طالعة بجد بس انا من رايي ان الاسف مش كلمة فعل انت ندمت على اللى عملتة اثبت كدة


هاااااى يا قمر

يااااااااااه اخيرا بنوووتة ردت على الموضوع

منوووورة الموضوع والله يا اسماء ومنوورة المنتدى كله


اما بخصوص رأيك فى الموضوع ...

ف اوكى عندك حق فى اللى بتقوليه ...

بس ده اولا لو غلط من غير قصد ( وانا بقول غلط مش جرح لان محدش بيجرح من غير قصد من وجهة نظرى )

وثانيا لو كانت دى اول غلطة او تانى غلطة مش العاشرة مثلا !!

اصل فى ناس يابنتى مقضينها غلطات و اعتذارات ...

يغلط ويجرح ويقول اسف .. بمنتهى البساطة كده من غير ما يفكر فى اللى جرحه او اللى غلط فيه ده ...

و عذره الوحيد ان عادى انا غلطت واتأسفت ومفيهاش حاجة ما كل الناس بتغلط ( !!! )

وعجبتنى اوووى جملتك ان الاسف مش كلمة لكن فعل علينا نثبته

بجد مبسوطة بردك يا اسماء

وعاوزين نشوفك دايما معانا

نورتينى يا عسل







ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمسه حب
.:::عضو اون لاين جديد :::.
.:::عضو اون لاين جديد :::.
avatar

ذكر
العمر : 27
عدد الرسائل : 84
بتشتغل ايه يا سيدى : محامى هطلعك براءه يعنى براءه
ايه الاخبار : tmamoooooooooooz
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 30/01/2009

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الجمعة 27 مارس 2009 - 0:02

ياكنزى
موضوعك حلو وجميل والله
وانا متفق معاكى فى الموضوع ان كلمه اسف بتخفف شويه
او تحسسك ان اللى جرحك عنده دم شويه وحس بغلطه
فده ممكن فعلا يخفف شويه
لكن تعملى ايه بقى فى اللى مش عندهم دم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   السبت 28 مارس 2009 - 19:05

لمسه حب كتب:
ياكنزى
موضوعك حلو وجميل والله
وانا متفق معاكى فى الموضوع ان كلمه اسف بتخفف شويه
او تحسسك ان اللى جرحك عنده دم شويه وحس بغلطه
فده ممكن فعلا يخفف شويه
لكن تعملى ايه بقى فى اللى مش عندهم دم


شكرا لمرورك و ردك

وهنعمل ايه بقا ؟....... ربنا يهدى الجميع






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ناصر الزيدى
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
avatar

ذكر
العمر : 33
عدد الرسائل : 1758
بتشتغل ايه يا سيدى : ((( الحاله واقفه اليومين دول )))
ايه الاخبار : ((((((((((((((( تماااااااام )))))))))))))))))))
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرف العام
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 05/10/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 19 مايو 2009 - 12:13

قال على رأى المثل

اللى عنده دم احسن من اللى عنده عذبه






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.boswtol.com
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الجمعة 22 مايو 2009 - 20:18

[color=violet]هههههههههههه انا عارفة انت جاى تهدى النفوس

ربنا يهدى الجميع يا جماعة

نورت الموضوع للمرة التانية يا ناصر






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ناصر الزيدى
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
♥°~~ افـــريـــكـــانــــــو ~~°♥
avatar

ذكر
العمر : 33
عدد الرسائل : 1758
بتشتغل ايه يا سيدى : ((( الحاله واقفه اليومين دول )))
ايه الاخبار : ((((((((((((((( تماااااااام )))))))))))))))))))
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرف العام
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 05/10/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الأحد 24 مايو 2009 - 12:39

هههههههههههههههه
منور بأصحابه






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.boswtol.com
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 25 مايو 2009 - 1:32

شكرا يا ناصر






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابو نورسين
.:: الطائر الحزين الباكى ::.
.:: الطائر الحزين الباكى ::.
avatar

ذكر
العمر : 33
الموقع : www.onlineha.hooxs.com
عدد الرسائل : 34
بتشتغل ايه يا سيدى : مهندس
ايه الاخبار : تماااااااام
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 26 مايو 2009 - 2:58

كلمة اسف كلمة جميلة ولكن مش فى كل الاوقات

ممكن يقولها الابن لامه او الصاحب لصاحبه

وممكن يقولها الحبيب لحبيبه بس

تكون حاجة بسيطه مش جرح بمعنى الجرح

لان لو هو بيحبه فعلا مش هيجرحه

ومش هيطر لكملة اسف ........

تقابلى تحياتى

ابو نورسين






أصعب ما على النفس أن ترى من تحب يقع في حب شخص آخر

*************

ماذا ستفعل حينما يكون الشخص الوحيد القادر على مسح دموعك

هو من جعلك تبكي ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 26 مايو 2009 - 18:02

ابو نورسين كتب:
كلمة اسف كلمة جميلة ولكن مش فى كل الاوقات

ممكن يقولها الابن لامه او الصاحب لصاحبه

وممكن يقولها الحبيب لحبيبه بس

تكون حاجة بسيطه مش جرح بمعنى الجرح

لان لو هو بيحبه فعلا مش هيجرحه

ومش هيطر لكملة اسف ........

تقابلى تحياتى

ابو نورسين


يعنى معنى كلامك ان كلمة اسف مش بتمحى الجرح... اوكى عندك حق

وفعلا لو كل واحد راعى مشاعر غيره اكيد مش هنضطر نقول الكلمة دى لاننا مش ضامين لو قلناها لحد هيقبلها مننا ولا لا ....الا ازاى كانت غلطة بسيطة غير مقصودة

شكرا لمرورك يا احمد

بس انا ليا تعليق على صورة التوقيع بتاعك وبالاخص الكلام اللى مكتوب على الصورة

اسمحلى بس اكمللك الجملة اللى انت كاتبها /

الحياة ليست جميلة لدرجة ان نعيشها .... ولكنها ليست سيئة لدرجة الا نعيشها .

بس كده .. واعذرنى للتدخل






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابو نورسين
.:: الطائر الحزين الباكى ::.
.:: الطائر الحزين الباكى ::.
avatar

ذكر
العمر : 33
الموقع : www.onlineha.hooxs.com
عدد الرسائل : 34
بتشتغل ايه يا سيدى : مهندس
ايه الاخبار : تماااااااام
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الأربعاء 27 مايو 2009 - 20:37

ولا يهمك يا كنزى

وان شاء الله هخلى عمرو يغيرها

لان عمرو هو اللى كتبها مش انا

وبجد انا مش مضايق من التدخل خالص

ابو نورسين






أصعب ما على النفس أن ترى من تحب يقع في حب شخص آخر

*************

ماذا ستفعل حينما يكون الشخص الوحيد القادر على مسح دموعك

هو من جعلك تبكي ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الخميس 28 مايو 2009 - 1:04

خلاص اوكى ... انا كنت بس خابفة تكون مقتنع بيها كده

وهى كده اصلا بتعبر عن الحزن واليأس اوى

اما بالنص التانى احلا بكتييييير







ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SASOOO
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
avatar

انثى
العمر : 26
الموقع : www.shazaworld.com
عدد الرسائل : 5689
بتشتغل ايه يا سيدى : دلــوعــــــ ر و ح ى ـــــــه
ايه الاخبار : A_*M*_S
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 28/09/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الخميس 28 مايو 2009 - 14:50

مواضيعك جميلة بجد ياكنزى
وفعلا بنلاقى فيها فرصة للمناقشة

وبالنسبة بقى لموضوع ان هل ممكن الاسف يمحى الجرح ؟؟

بصراحة انا شوفت كل الاراء اللى ردوا متفقة ان الجرح عمرة مايتنسى
وان كلمة الاسف عمرها ماتمحى جرح بس تمحى غلطة

بس بصراحة انا رايى مش كدة خالص

يعنى انا شايفة ان ايا كان جرحك لازم تكونى قادرة انك تسامحى
وحتى لو الجرح دة كان صعب عليكى
وممكن تتخيلى انك يستحيل تنسية
بس صدقينى جربى تسامحى فى كل مرة هتلاقى قلبك مرتاح
ومش هتديلة فرصة يبقى مش حابب حد او مجروح من حد

يمكن رايى مش يعجب ناس كتير
انا بصراحة عمرى مااتجرحت الحمد الله من حبيب
جرح بمعنى الجرح الجامد يعنى
بس يمكن اكون اتجرحت من ناس قريبة منى اوى
بس قدرت انى اسامح بمجرد انى حسيت بصدق كلام اللى قدامى

او حتى بمجرد انى حسيت انة غلط او ندمان على حاجة عملها

وبصراحة لو الحد دة غالى عليا اوى
هقدر اسامحة حتى لو مش رجع يتأسف على الاقل هكون انا من جوايا
مش زعلانة.. وهقدر انى اعمل كدة
لان طبيعى انك انتى او انت اقوى من الجرح اللى هيدخل قلبك

وعلى فكرة ياكنزى
انتى بتقولى ان مش فية حد بيجرح من غير قصد

لا فية صدقينى
ممكن انسان يجرحك من حبة اوى فيكى ومن غير مايقصد
وانتى تاخديها انها جرح كبير بالنسابلك

دى بتختلف اكيد من شخص لتانى
بس انا كان رايى بصراحة من وجهة نظرى
ان ايا كان الانسان اللى قدامى جرحنى
ورجع واتاسف وحسيت انة ندمان
هسامحة علطول
والا لو مش سامحتة هبقى مش كنت بحبة اصلا

وبعدين لازم نسامح طول حياتنا
والا لو كل جرح مش سامحنا علية
هنخلى قلبونا كارهة كل الناس لاننا طبيعى بنتجرح من كل الناس
فلازم نسامح عشان نقدر نداوى كل الجروح دى

معلش طولت عليكى
يارب اكون قدرت اوصلك اللى جوايا
بجد ربنا يوفقك ياقمر وتجيبلنا دايما مواضيع جميلة زيك كدة




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
*****$***********@*****

BA7BAK
MADO** Beautiful love story ** SASO
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.romancey.net
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الخميس 28 مايو 2009 - 17:03

اقتباس :
مواضيعك جميلة بجد ياكنزى
وفعلا بنلاقى فيها فرصة للمناقشة

ميرسي يا عسل .. ويارب دايما اكون عند حسن ظنك وحسن ظن كل المنتدى

اقتباس :
بس بصراحة انا رايى مش كدة خالص

يعنى انا شايفة ان ايا كان جرحك لازم تكونى قادرة انك تسامحى
وحتى لو الجرح دة كان صعب عليكى
وممكن تتخيلى انك يستحيل تنسية
بس صدقينى جربى تسامحى فى كل مرة هتلاقى قلبك مرتاح
ومش هتديلة فرصة يبقى مش حابب حد او مجروح من حد

لا ياحبيبتى اكيد مش كده ... فى حاجات ممكن نتسامح فيها لو هى حاجة صغيرة وممكن نتنازل ونعديها عشان منخسرش اللى بنحبهم ولاننا عارفين انهم مش قصدهم يضايقونا او يزعلونا ........ اما بقا لو جرح ف معتقدش ان حد ممكن يتسامح فيه ... ازاى هتقدرى تسامحى حد جرح مشاعرك بأى تصرف ... و ليه اصلا يعمل كده ... لو فعلا بيحبك يبقا هيكون عارف ايه اللى بيضايقك وايه اللى بيفرحك ... فيحاول يعمل اللى يرضيكى ويبعد عن اللى بيضايقك ... وهكذا انتى لو بتحبيه ... يبقا ليه الجرح يحصل ؟؟؟

ومفيش حد يا سما بيسامح فى كل مرة ... لان لو سامحتى فى كل مرة يبقا بتدى فرصة للى زعلك انه يعملها تانى ... مهو فى تسامح بقا يبقا يعمل اللى هو عايزه وبعد كده يعتذر بكلمة وخلاص ..... الصح ان يكون فى وقفة مع نفسنا ... انت عارف ايه اللى بيضايقنى وايه اللى بيفرحنى ... شوف انت عاوز تعمل ايه واعمله ؟؟ ... انما تعمل اللى بيضايقنى وتقول مكنتش اقصد واسف ؟؟!! طب ليه وازاى ؟؟

انا مبقولش اننا منسامحش .. بالعكس التسامح حاجة جميلة جدا ... بس كل حاجة تكون بحدود وتكون معقولة .



[quote]يمكن رايى مش يعجب ناس كتير
انا بصراحة عمرى مااتجرحت الحمد الله من حبيب
جرح بمعنى الجرح الجامد يعنى
بس يمكن اكون اتجرحت من ناس قريبة منى اوى
بس قدرت انى اسامح بمجرد انى حسيت بصدق كلام اللى قدامى

او حتى بمجرد انى حسيت انة غلط او ندمان على حاجة عملها

وبصراحة لو الحد دة غالى عليا اوى
هقدر اسامحة حتى لو مش رجع يتأسف على الاقل هكون انا من جوايا
مش زعلانة.. وهقدر انى اعمل كدة
لان طبيعى انك انتى او انت اقوى من الجرح اللى هيدخل قلبك[quote]

والله برضو على حسب اللى حصل ... لو انتى شايفة ان اللى الناس دول عملوه حاجة ممكن تعديها وتسامحى فيها .. كان بها .. خير وبركة ...... لو لا يبقا مينفعش تسامح ......... وقلتلك قبل كده ... اللى بيحب مش هيجرح color]]


اقتباس :
وعلى فكرة ياكنزى
انتى بتقولى ان مش فية حد بيجرح من غير قصد

لا فية صدقينى
ممكن انسان يجرحك من حبة اوى فيكى ومن غير مايقصد
وانتى تاخديها انها جرح كبير بالنسابلك

دى بتختلف اكيد من شخص لتانى
بس انا كان رايى بصراحة من وجهة نظرى
ان ايا كان الانسان اللى قدامى جرحنى
ورجع واتاسف وحسيت انة ندمان
هسامحة علطول
والا لو مش سامحتة هبقى مش كنت بحبة اصلا

لا برضو انا شايفة ان محدش بيجرح من غير قصد .... ممكن يغلط فى حقى من غير قصد اه ... يزعلنى من غير قصد اه .... يضايقنى بكلمة من غير قصد اه ........ انما يخرح من غير قصد لا ............ وياسما قلتلك مفيش حد هيجرح لانه بيحب ... اللى بيحب اوى مش هيجرح خالص .. وايه اللى يخليه يجرح اصلا وهو بيحب ؟؟!!

بتقولى لو مش سامحتيه يبقا انتى مكنتيش بتحبيه اصلا ........ طيب وهو ليه يجرح وهو المفروض ان بيحبك هو كمان .... لو جرح يبقا مبيحبش بقا صح؟؟


اقتباس :
وبعدين لازم نسامح طول حياتنا
والا لو كل جرح مش سامحنا علية
هنخلى قلبونا كارهة كل الناس لاننا طبيعى بنتجرح من كل الناس
فلازم نسامح عشان نقدر نداوى كل الجروح دى
[color=red]
طيب ولو خليناها لازم منجرحش حد طول حياتنا مش هتبقا احلا؟؟

بصى .. محدش بيسامح طول حياته .. عشان كده المفروض كل واحد يراعى مشاعر اللى قدامه .. وميضايقهوش .. او على الاقل يحاول ميضايقهوش .. عشان لو بيحبه بجد وجرحه .. وجه بكل بساطة يعتذر مش يلاقيها سهلة كده ... يعرف انه مكنش المفروض يجرح من الاول ... لانه لو لقاها سهلة هيستحلاها ... وفعلا فى حاجات ميتسامحش فيها لانها بتكون زى صدمة فى اللى قدامك ... لو بتحبيه يبقا انتى متوقعة ومستنية منه كل حاجة كويسة مش مستنية جرح عشان تسامحيه .


اقتباس :
معلش طولت عليكى
يارب اكون قدرت اوصلك اللى جوايا
بجد ربنا يوفقك ياقمر وتجيبلنا دايما مواضيع جميلة زيك كدة

ولا طولتى ولا حاجة يا قمر .. دنتى نورتينى بردك

والموضوع ده بالذات بيقا على حسب الشخص ووجهة نظره

ميرسي يا سما على المرور الجميل






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AnOsh
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
avatar

انثى
العمر : 28
الموقع : onlineha.hooxs.com
عدد الرسائل : 1650
بتشتغل ايه يا سيدى : ba7ebak moot
ايه الاخبار : AE
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 31/10/2009

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 18 يناير 2010 - 18:36

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اذيك يا دينا
مش باينه ليييه
ارجعي نوري موضيعك الجامدة دي
من وجهه نظري انه ممكن تمحي الجرح بس مش اسف بس انك تحس من اللي جرحك
انه تعبان وندمان ع انه عمل كدا وفعلا الانسان طالما بيلاقي الندم
وان اللي جرحه حس بغلطته واتراجع عنها مااعتقدتش مش هيسمحو
وخصوصا لو كان بيعزو وغالي عليه
ربنا مش يجيب جرح لأي انسان ف الدنيا
لانه بجد حاجة صعبه جدااااا
نااايس توبك يا قمر




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اللهم استرنا فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك يا الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
pretty eyes
:: كــبار الشخصيات ::
:: كــبار الشخصيات ::
avatar

انثى
العمر : 29
عدد الرسائل : 1470
ايه الاخبار : هشطب على كل حاجة ضايقتنى وهبدأ حياتى من جديد
المجموعة التى ينتمى اليها : المشرفين العوائم
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الإثنين 18 يناير 2010 - 21:13

ازيك انتي يا انووش
انا بخير الحمد لله ياقمر

وانا فعلا دخولي مش اوي الفترة دي و دا لأننا شلنا النت تاني عشان امتحانات اخواتي وكده ٠٠ ف نصيب بقا
وانا حاليا بدخل م الموبايل ف تلاقي الردود ع الأد كده ههههههه

وميرسي ياعسل ع مرورك الجميل _ وآمين يارب ميجبش أي جرح لحد

نورتيني






ya rab ektebly elly feh el khir ya rab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AnOsh
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
♥♥°~~اميـرة الحب والرومانسية~~°♥♥
avatar

انثى
العمر : 28
الموقع : onlineha.hooxs.com
عدد الرسائل : 1650
بتشتغل ايه يا سيدى : ba7ebak moot
ايه الاخبار : AE
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 31/10/2009

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   الثلاثاء 19 يناير 2010 - 14:01

الحمد لله تمام
يارب ديما
ربنا معاهم ويوفقهم
وانت ادخلي بأي طريقة المهم تدخلي وتنورينا
مرسي يا قمر




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اللهم استرنا فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك يا الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
H o s a M
♥♥°~~هـائم بـ احلامي~~°♥♥
♥♥°~~هـائم بـ احلامي~~°♥♥
avatar

ذكر
العمر : 28
الموقع : وانت ماااالك ..؟؟؟
عدد الرسائل : 1330
ايه الاخبار : حزين دايمااا
المجموعة التى ينتمى اليها : الادارة العامة
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 28/09/2008

love online
sms:
صور sms ~

الوسام:
أوسمتـــي ~

اخر الموضيع: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_widget/twitter_widget" title="web widget">Twitter Widget</a></div>

مُساهمةموضوع: رد: هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!   السبت 23 يناير 2010 - 20:41

توبيك جاااامد جداوبيتكلم ف نقطه مهمه اوووووي ..
تسلم ايدك يا دينا ..
انا من رايي عشان مطولش عليكم عشان لو هتكلم مش هخلص ..
كلمه اسف تمحي الجرح ولا لا ؟؟ هي ممكن لو يجيلك اللي جرحك جيلك بشوقه واسف وندمه
وانت حاسس كده وعشان انت بتحبه ومفتكر ليه لحظااااات جميله ممكن تسامحه ، وفيه جرح تاني مبيتنسيش وصعب يتمحي ممكن حبيبك يجيلك ويتاسف ويعتذر وانت متقبلش اسفه مع انك بتحبه
ومحتاجله وملكش غيره ف الدنيا لكن قلبك انكسر كرامتك انجرحت جرح كبريائك ف متقدرش تسامحه ولا ترجعله ولا تنسي جرحه ولا تقدر تكرهه ف نفس ذات الوقت ، دي بقي متوقفه ع الانسان اللي انجرح وع نوع وحجم الجرح برضو .
اسف ع الاطاله .. وثانكس يا دينا ع لتوبيك لـ تاني مره





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هل كلمة اسف تمحى الجرح ؟!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ~*¤ô§ô¤*~المنتديات العامة~*¤ô§ô¤*~ :: قسم الحـــب والرومانســـيه-
انتقل الى: